HET AFTELLEN IS BEGONNEN


woensdag 11 mei 2011

Dag 18: Typhoon Lagoon

Na zo'n dag als gisteren zat de vermoeidheid er redelijk in maar toch waren we allemaal zo rond 08:00 alweer uit bed.
Vandaag was het de laatste dag dat onze disneypas geldig was en op de planning stond 'Typhoon Lagoon'.
'Typhoon Lagoon' kort omschreven... een zeer groot waterpretpark voor volwassenen die maar niet volwassen willen worden (... en dat zijn we allemaal toch !?) en ook geschikt voor kinderen.
Via mijn zwager en zus die 2 jaar geleden hier al eens waren geweest gingen we vol verwachting de typhoon uitdaging aan.
Op weg naar het park besefte we dat dit voor deze vakantie de laatste keer zou zijn dat we op de 'Disney-snelweg' zouden rijden met dat welkomstbord waar je zo blij van wordt:




Rond 12:00 kwamen we aan en een (gratis) parkeerplaats was zo gevonden, het leek niet zo druk.





Als je het park binnen gaat straalt dit al gelijk gezelligheid uit, het is zeer sfeervol ingericht.
Het is vervolgens een klein stukje lopen als je ineens eens indrukwekkend uitzicht hebt op de 'Typhoon Lagoon Surf Pool', een enorm open stuk water waar om de 3 minuten een golf van bijna 2 meter de mensen als kegels omver werpt.


Uitzicht op 'Typhoon Lagoon Surf Pool'
Hier begonnen we dan ook onze journey van de dag.
Snel onze handoeken neergelegd en sprinten naar de pool.
Pa zou eerst wel even de kracht van de golf testen en ik positioneerde mij zo'n beetje richting het midden van de pool.
Een enorme knal en daar kwam de golf... mijn eerste gedachte was... shit.... dat is hoog... mijn tweede gedachte was... kan ik nog weg...waarna een fractie later de golf mij meters terugspoelde naar het begin van de pool.
Na enkele seconden kwam ik sputterend boven waarbij ik constateer dat mijn zwembroek niet meer op de plek zit waar hij behoort te zitten.
Mel stond te stuiteren van plezier en opwinding en wij hebben in de loop van de dag uiteindelijk met zijn tweeën ik schat zo'n dertig keer de golf gedaan.
Met bewondering heb ik de durf van die kleine gevolgd want ik denk dat ik op haar leeftijd (8 jaar) en lengte voor geen goud dat water was in gegaan.


Daar komt de golf...

... Strike!!!


Ook aan Jolanda was gedacht en voor haar was er de 'Castaway Creek'.
Het principe hierbij is dat je jezelf in een opblaasband zo'n 20 minuten langs een waterparcours laat drijven waarbij je op verschillende punten van het traject kunt op- en afstappen.
Het begin ging niet al te vloeiend omdat al in het begin Mel ver achter ons dreef, dus dat was flink peddelen om bij haar in de buurt te komen en te blijven.
Na zo'n 20 minuten vonden we het mooi geweest en ik stapte als eerste uit de band met de intentie Jolanda te helpen bij het uitstappen.
Jolanda bleek inmiddels al 'bestudeerd' te hebben hoe ze dacht te gaan uitstappen.
Ik draai mij richting Jolan en het enige wat ik nog net kan waarnemen is een dubbele rietberger achterwaarts waarbij de band parmantige als eerste bovenkomt drijven gevolgd door Jolan waarbij het haar wat normaal aan de achterkant zit nu voor haar gezicht zit.
Het enige zinnige wat ik op dat moment kan uitbrengen is 'wat doe jij nou...', waarna ik schaterend van de lach mij op de kant probeer te hijsen.
Het is toch de bedoeling dat je je kind het goede voorbeeld geeft, maar ook Mel begreep niets van de overbodige turnuitvoering van haar moeder.


Daarna hebben Mel en ik nog een verschillend aantal waterattracties gedaan, waarbij wij 'moeders' adviseerde rustig aan de kant te blijven... dat was voor iedereen veiliger.
Een tip voor diegene die dit waterpark willen gaan doen... neem slippers mee.
Ik was zo slim geweest om dit te vergeten en ik kan je verzekeren dat een wandeling door het park aanvoelt alsof je de gehele tijd op hete kolen loopt.
Het park ging om 17:00 dicht waarna wij bij Bob Evans weer lekker gegeten hebben.


Morgen is het alweer woensdag en het einde van deze waanzinnig leuke vakantie nadert met rasse schrede.
Morgen staat waarschijnlijk shoppen en bowlen op de planning.
Nu is het tijd om naar bed te gaan, de beide dames liggen op een oor waarbij ik mij de droom (of nachtmerrie) van Jolan zo ongeveer kan voorstellen:


en daar komt de afsprong... de waardering van de jury voor de achterwaartse dubbele rietberger is...

10 opmerkingen:

  1. een 10 voor de rietberger !!! hahah .
    Gelukkig staat je nieuwe verslag erop het was effe een domper toen ik gisteren om 5u10 in de morgend met een bakkie koffie keek en geen verslag zag .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan ook naar Typhoon Lagoon in Oktober...
    en zijn nu dus voorbereid.

    Heerlijk geschreven weer een 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldig waterpark is het toch.
    lekker relax dobberen in een bandje daar kom je de dag wel mee door.
    ook wij vonden dit vorig jaar het leukste park.
    geniet nog van de laatste dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo lieverds,

    Jaloezie! Typhoon Lagoon is waanzinnig he?
    Wel heel stoer van Melanie dat ze in ''de golf'' is geweest hoor! In die bandjes wordt je lekker bruin hoor, echt ideaal voor Jolanda. Zijn jullie al lekker bruin?

    Foto's zijn weer super! Nog paar dagen en dan zit het er helaas weer op, dan mogen jullie ons gaan vermaken met de verhalen en foto's, maar eerst nog even genieten hoor!

    Hele dikke kus van je nichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk weer, ik kan niet wachten tot wij er ook zijn.

    Melanie ik vind het SUPER dat je alles lekker mee doet, helemaal top!!

    En Jolanda van mij krijg je een dikke tien hoor, het is zo herkenbaar. Wees blij dat er geen fototoestel in de buurt was, die mazzel heeft niet iedereen hahaha.

    Veel plezier nog de laatste paar dagen en het was weer een heerlijk verslag om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als zus van Jolanda kan ik beamen dat wij het bij onze familie in de genen hebben om acrobatische toeren uit te halen in een zwembad. Ik vind het toch al gewaagd van haar om je op een luchtband in het water te begeven. Gelukkig is ze zo verstandig geweest zich niet te laten verzuipen in de Typhoon Lagoon. Dan pas had je echt aan reddingszwemmen kunnen doen Peter. Gelukkig heeft Melanie het watergen van papa (en veel zwemdiploma's).
    Geniet de laatste dagen nog even van het prachtige weer daar en de geweldige bezienswaardigheden.

    Groetjes van de vrouw van Bassie Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoihoi,

    Als ik jullie blog zo lees en al die foto's zie denk ik maar 1 ding.......IK WIL OOK!!!! En Jolanda, een dikke 10! Super! Geniet er nog even lekker van en zorg dat die koffers te zwaar zijn hé.
    Groet, Bassie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij weten alles van die megagolf af, alleen zat onze zwemkleding nog wel op de juiste plaats ;))
    Wij gaan in juni Aquatica en Discovery Cove proberen en zullen daar tevens rekening moeten houden om op een elegante wijze in en uit de band te stappen.

    Bob Evans is een goede tip van jullie, gaan we zeker proberen.

    Erg leuk verteld weer. We zaten weer met een smile op ons gezicht, zijn alleen wel erg benieuwd wat de jury voor cijfer heeft gegeven voor de achterwaartse dubbele rietberger?

    Geniet ze nog verder, maar dat lukt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb ik gelachen om je beschrijving van Jolanda die wel even elegant uit de band zou glijden...ik zag het zo voor me, en erger...ik zie het mezelf zo overkomen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuk verhaal vandaag. Geniet in ieder geval extra van de laatste dagen.

    BeantwoordenVerwijderen