HET AFTELLEN IS BEGONNEN


zondag 8 mei 2011

Dag 15: Zwemmen en shoppen

Jolanda was vandaag als eerste wakker en zat al lekker ontspannen in de patio van de rust, het uitzicht op het zwembad  en de heerlijke natuurgeluiden te genieten.
Het was  ook weer een strak blauwe hemel dus dat voorspelde weer een prachtige dag.
Zo rond 08:30 schoof ik aan en beide hadden we zoiets dat we dit echt gaan missen als we weer thuis zijn.
Maar gelukkig hebben we nog een klein weekje dus daar dan maar volop van genieten.
Een half uurtje later kwam onze 'druif' uit bed.
Terwijl we even later het ontbijt hadden klaargezet en ik nog even het gekookte eitje uit de pan wilde halen ging mijn mobieltje af.
Het was mijn zwager Rob die belde en het was naast de Blog ook erg gezellig op deze manier weer even bij te praten.
Mijn zus wilde mij ook nog even spreken en klaagde dat ze het maar niet voor elkaar krijgt een blog reactie te plaatsen.
Hahaha... dat is weer echt wat voor haar, gelukkig snappen mijn nichtjes wel hoe een computer werkt! 
Toen gaf Mel aan dat ze ook nog wel even met opa 'Sealion'  wilde bellen.
Ook dat nog maar even gedaan, als we dan toch bezig zijn met een lijntje naar Nederland!


Gezellig met opa kletsen
Daarna was het tijd om heerlijk te zwemmen en te relaxen.
Wat zullen we dat zwembad gaan missen zeg, heerlijke temperatuur van het water en wanneer je zin heb gewoon even een heerlijke plons nemen.


Onze vaste 'huisvriend'

Bij Pa hangt het haar ook bijna voor zijn ogen

Grompy and Grumpy
uit de Muppetshow!

Dit noemen we relaxen


Tussendoor nog even wat witte was in de wasmachine die vervolgens in een mum van tijd droog is.
Creatief drogen!


Vandaag moest er wel weer getankt worden, maar gelukkig had ik van de eerste keer geleerd en ging het vandaag probleemloos, we tankte weer voor $ 35,00.
Zo rond 15:00 reden we richting Kissimmee op zoek naar een Bowling Proshop.
Uiteindelijk vonden we deze in een AMF Bowlingcenter maar de vriendelijke mijnheer achter de balie kon mij helaas niet verder helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar een specifieke bowling-DVD, dat wordt dan maar online bestellen.


Daarna reden we richting de Orlando Premium Outlet aan de Vineland Avenue.
Toen we de outlet binnen liepen werden we verrast door het feit dat het wandelgedeelte deels overdekt en deels open was, dit gaf een gezellige uitstraling.


Deze Premium Outlet kenmerkt zich vooral door de wat sjiekere (merk)winkels.
Voor mijn oudste nichtje Michelle moesten we op zoek naar een 'Juicy Couture'  winkel.
Speciaal voor mijn nichtje deze foto wat haar waarschijnlijk wel blij zal stemmen.
Jawel... geslaagd 


Vervolgens zijn we nog een Amerikaanse Jamin binnen gestapt voor een zakje met snoep, dat kun je aan Mel wel overlaten.... het zakje kostte $ 9,00!


$9,00... en hij zat nog niet eens vol


Gelukkig was er in deze outlet geen scrapzaak te bekennen.
Op de weg er naar toe kwamen we nog wel langs 'Jo-Ann', maar mijn tip aan Jolanda was.... laten we doorrijden, met alle scrapspullen die jij importeer kun jij je eigen winkel in nederland beginnen... noem het 'Jol-Ann'.
Mijn zwager Bassie regelt wel de zeecontainers richting Rotterdam :)


We hebben het gehele centrum doorgewandeld om uiteindelijk zo rond 18:00 richting huis te rijden, want er moesten nog boodschappen gedaan worden bij Publix.
Deze rit naar huis heeft wat langer geduurd dan gepland want we zaten in een amerikaanse file, alles is hier groot en lang ;)


Uiteindelijk hebben we lekker aan het zwembad gegeten met als toetje weer zo'n heerlijke ijsmix.
Tja... die 2 gigabakken moeten toch voor vrijdag leeg.
Morgen is het moederdag en Mel heeft op school wat leuks gemaakt wat ze eindelijk mag gaan geven.
Bij de Publix hebben we moederdag taartjes gehaald dus dat wordt morgen smullen.
Misschien dat we morgen zo rond de middag richting Epcot rijden om 's avonds van het vuurwerk te gaan genieten.
Jullie lezen morgen of dit een illussie of de realiteit was.
Jolan geeft namelijk aan dat het moederdag is dus zij bepaalt (zegt ze)... dat wordt dus waarschijnlijk weer Jol-Ann!!!



Groetjes

11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke relaxte dag, hangen bij het zwembad en dan nog eens lekker shoppen...ik moet zeggen dat ik bij het zien van de foto's eigenlijk geen 2 maanden meer wil wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal inderdaad wel weer even wennen worden als julie terug zijn hopelijk is het weer hier dan nog steeds zo mooi en warm 25-28 graden dan is het voor jullie wat makkelijker te acclimatiseren. Leuk die foto van Mel dat ze met mij zit te bellen, ook nog even lekker met Jolanda kunen kletsen.
    Dit wordt natuurlijk voor jullie wel een vakantie om nooit te vergeten. Nu geniet er deze week nog maar lekker van.
    Groetjes van Opa Sealion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk genieten van de villa met pool en daarna nog lekker shoppen ook. Jullie hebben inderdaad nog een klein weekje maar jullie zullen je zeker geen dag vervelen. Veel plezier nog (bij het vuurwerk)?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Floridioten,
    Per toeval zijn wij enkele weken geleden op jullie blog terechtgekomen en sindsdien volgen we al jullie mooie avonturen. Hoewel jullie onbekenden voor ons zijn, hebben we de grootste lol bij het lezen van alle (herkenbare) verhalen! Wat een leuke foto's en schrijfstijl. Zelf zijn wij nu ook in Florida, en wij waren gisteren zelfs ook in de Premium Outlet! Dinsdag gaan we weer terug naar Nederland, jullie blijven dan nog eventjes. We wensen jullie nog veel plezier! Atze en Cindy Hartog, www.floridaholiday.nl

    PS; als jullie nog iets leuks willen doen, wat niet te druk is: het stadje Celebration is erg mooi om te zien. Dit is een stadje speciaal gebouwd voor Disney-personeel.
    Tip 2: Lake Louisa State Park, langs de Highway 27 richting Clermont. Tip: neem een hengeltje mee en ga lekker op het kleine steigertje aan het kleine meer vissen (investering; max 10 dollar voor een werphengel bij Walmart en 2 dollar voor hotdogs als aas. Opbrengst: veel lol, visjes, meervallen, etc.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Grompy, Grumpy en JolAnn

    Lekker zo'n relaxt daagje. De foto's van het zwembad zijn om jaloers op te worden, het is hier in Rotterdam nu 32 graden in de schaduw, vandaar. Ik denk dat ik ook maar eens een flink gat in de tuin moet gaan graven. En voor wat betreft Epcot in de avond........wat is er eigenlijk mooier dan vuurwerk op moederdag!
    Groet, Bassie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha, creatief drogen inderdaad. Wat een goed idee, ga ik ook doen over een maand. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou toppertjes,

    Nu dan maar een keertje proberen als anoniem. Als het nu niet lukt dan ga ik echt uit mijn stekker.

    Geweldig jullie verhalen, nog steeds door het hele gezin als ochtend ritueel uitgevoerd, het verslag van de Ozzie volgen in Florida. dat wordt voor ons ook afkicken als jullie terug zijn.

    Geniet nog lekker daar en hou ons op de hoogte elke dag.

    En Jolanda, you go girl lekker nog even shoppen voor het scrappen:):):)

    Voor melanie een dikke knuffel en lieve groetjes voor Grumpy en JolAnn.

    Zussie en zwagertje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan je een voorbeeld laten zien van Jolanda's scrapbook? Ik ben wel benieuwd geworden wat dat nou allemaal inhoudt. (dit hoort nog niet tot de dingen die op jouw T-shirt genoemd staan, ha ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk relaxen aan een heerlijk zwembad zeg.
    Helemaal goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joepieeee hier een berichtje van je hele blijde nichie. Die foto stemt mij heel blij, natuurlijk ook wel een beetje jaloers hihi.
    Wat super dat jullie geslaagd zijn. Het is wel een leuk iets om door te lopen toch? vergeet de kosten eventjes hihi.

    Ben echt blij te horen dat het goed gaat, nu vandaag gaan jullie lekker terug naar Epcot, met de mooie vuurwerk. Heel veel plezier lieverds.

    Ik mis jullie wel hoor.

    Dikke kus van mij en een extra dikke voor de foto hihi

    xx je blije nichie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Halloo Alle Drie,

    We kijken steeds naar jullie foto's en lezen jullie verhalen, we zijn stik jaloers !! Heb eerder geprobeerd een reactie te plaatsen maar mij lukt het dus ook niet, hopelijk deze keer wel :-) Heeel veeeel plezier nog en een fijne moederdag Jolanda. Groetjes van Aim aan Mel :-)
    En groetjes van alle Daltons ook

    BeantwoordenVerwijderen