HET AFTELLEN IS BEGONNEN


vrijdag 15 april 2011

De kou van British Airways is uit de lucht, laat de zon maar komen

Eindelijk via de site van British Airways (BA) de bevestiging dat BA en Unite (vakbond) afgesproken hebben in gesprek te blijven en voorlopig niet tot staken over te gaan.
Dit betekent voor ons dat de kritische grens van melding van staking 7 dagen voor vertrekdatum gepasseerd is en dat dit risico verdwenen is.

Op moment van schrijven is het nog precies één week voor vertrek.
Bij Jolanda en mij beginnen de kriebels nu toch wel op te spelen, hoewel dat voor elk op een andere manier is.
Jolanda maakt zich vooral druk over de spullen die meegenomen moeten worden en dus ook ingepakt moeten worden.
Voor mij heeft dit vooral betrekking op de laatste check van formaliteiten en het regelen van kopieën van paspoorten, aanschafbewijzen apparatuur e.d.
Gelukkig kwamen we er ook nog op tijd achter dat onze reisverzekering slechts een Europese dekking betrof, dit hebben we nog even om laten zetten naar werelddekking.

Mijn zwager Rob zal ons vrijdagochtend naar Schiphol gaan brengen, dus dat is ook geregeld.
Bij de eigenaar van de villa heb ik nog extra geverifieerd of Wifi goed ingeregeld is, want het zou toch erg vervelend zijn als ik daar constateer dat ik geen internet heb met al mijn beloftes om de Blog frequent up-to-date te houden.

Ondertussen groeit de lijst van volgers en reacties van de Blog gestaag wat het allemaal extra leuk maakt.

Jolanda heeft inmiddels al vakantie, voor mij geldt nog drie dagen werken.
Hoe kom ik die dagen nog door…. ach, soms ‘tover’ ik de foto’s van de villa en het zwembad op mijn computerscherm en in gedachten neem ik bij een heerlijke temperatuur van 30 Celsius dan een heerlijk duik in het zwembad (o nee…. duiken is verboden).
Voor de afwisseling kijk ik dan soms ook naar de valutakoers van de dollar, daar word ik ook warm van.

En soms doe ik dan ook nog wat werk…

Tot volgende week, hopelijk dan met een eerste bericht vanuit Schiphol!

15 opmerkingen:

  1. Wij gaan jullie volgen. Davenport zullen wij over 10 weken bezoeken, dus ik reis met jullie mee. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een opluchting het bericht over de staking....wij vertrekken donderdag 21-4 ook via Londen! Grappig om te lezen...de een maakt zich druk om het inpakken (ik ook) de ander gaat over de (andere) belangrijke zaken. Ik wens jullie alvast heel veel plezier. Het is voor ons de eerste keer naar Florida. We huren eerst een huis ..ook met zwembad, voor 9 dagen, en rijden daarna verder; Napels, Keys, Miami...nog een paar dagen werken en dan... We hebben er zo'n zin in! groeten van Nathasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat is nog eens goed nieuws ! We gaan er dus gewoon van uit dat jullie volgende week en wij een weekje later keurig met onze vrienden van BA aankomen in the States.

    Succes met inpakken en het checken van alle zaken. Over eventuele stakingen hoeven we ons in ieder geval niet meer druk te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de vliegreis nu zeker is, dan kan je die stress gelukkig vergeten en je volledig richten op de komende vakantiestress ;-)
    Nog veel voorpret, die laatste week vliegt vast heel snel voorbij. Alvast goede reis en ben benieuwd naar je eerste update vanuit Florida.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat het bijna zover is. Voor ons duurt het nog wat langer, wij lezen dus graag met jullie mee.
    Alvast een heel goede reis gewenst en tot blogs!
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat lekker opschieten, mooi voor jullie dat er niet gestaakt wordt.
    Nu maar hopen dat het voorlopig van de baan is en dat ze niet in de zomervakantie bedenken het alsnog te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Komt ineens erg dichtbij nu ! Succes met de laatste week zien 'door te komen' !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een stress deel opgelost, hup gewoon vliegen en geen gedoe. Ruimte voor een andere 'heb ik alles bij me ' stress...

    Heel veel plezier en wat is het lekker dichtbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag je lieve nichie nog mee?

    Hah nee hoor, ik hoop dat jullie het heel leuk gaan hebben! Maar dat komt helemaal goed. Nog even paar dingen regelen, inpakken en dan kunnen jullie lekker weg.

    Ik zie jullie gelukkig nog voor jullie vertrekken, maar bij deze een blog berichtje!

    dikke kus je nichiee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei...zo'n laatste week duurt altijd zo enorm lang...
    Succes met inpakken en probeer vooral te genieten vanaf het moment dat je de deur achter je dichttrekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed bericht. Lekker hoor die vakantievoorpret/stress. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. De komende weken vertrekken er heel wat Florida gangers, leuk voor de thuisblijvers om mee te kunnen lezen.
    Alvast een goede reis,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo jullie kunnen met een gerust hart op vakantie, altijd fijn om te weten dat er gewoon gevlogen wordt.
    Wat de inpakstress kan ik alleen maar zeggen: wat je vergeet kan je daar ook kopen.
    Succes met jullie laatste week hier en alvast een hele goede reis gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat moet zeker een goed gevoel geven dat er geen staking dreigt bij BA.
    Nu lekker rustig de laatste daagjes aftellen en dan genieten van een heerlijke tijd in The States.

    We hopen dan ook maar dat de stakingen uitblijven bij BA, want wij vliegen 1 juni via London met BA naar Orlando.

    Veel plezier met de verdere voorbereidingen, we gaan jullie zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve kanjers,

    nu gaat het beginnen voor jullie alle drie. wij gaan jullie volgen en meegenieten van jullie super reis. Geniet ervan jullie verdienen het.

    En Melanie, niet vergeten Minnie Mouse een knuffel te geven van tante janny en voor mama lekker bubbelen in je prive bubbelbad en voor papa veel plezier in de game room

    dikke kus de Bruijntjes

    Ps we gaan jullie missen.

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen