HET AFTELLEN IS BEGONNEN


woensdag 27 april 2011

Dag 4: Seaworld

Vanochtend was Jolanda het eerst wakker waarna ik haar op de voet volgde (07:15).
Mel hebben we lekker laten liggen, die heeft klokje rond geslapen.
Onder het genot van een bak koffie weer de reacties gelezen en enorm moeten lachen om de humor en de creativiteit van sommige volgers.
Bij de volgende Steve Irwin actie beloof ik foto's te plaatsen, desnoods google ik even naar willekeurige actiefoto's.... bewijzen jullie maar eens dat ik dat niet ben, hahaha....


Na een lekker ontbijt reden we zo rond 10:15 richting SeaWorld.
Onze Tom voerde ons perfect er naar toe en na het betalen van de parkeerplaats ($ 14) kon de 1e parkdag echt beginnen.
We hebben deze dag de volgende shows bezocht:

- Whale & Dolphin theater









- Sea Lion & Otter stadium






- Shamu Stadium (de nieuwe Killer whale show, gestart 22 april j.l.)









- Nautilus Theater
Helaas geen foto's van, was binnen en we mochten niet flitsen


Wat me toch wel opviel van deze dag is dat ik ten opzichte van 12 1/2 jaar geleden niet meer zo onder de indruk was van de shows, m.u.v. de 'Killer Whale show'.
We zijn ondertussen in Nederland ook wel wat gewend en op sommige punten doen bijvoorbeeld Dolfinarium en Blijdorp niet onder voor SeaWorld.


Waar we allen wel moeite mee hadden was de warmte, het was vandaag weer rond de 34 graden en dan gaan de jaartjes toch wel tellen.
Je slenterd met rugzak van show naar show en probeert vooral goed te blijven drinken.
Om je heen zie je dat jonge grut stuiteren van enthousiasme en daar moest ik zo rond show 4 afhaken, laat mij maar lekker zitten op die mega tribunes.


Uiteindelijk nog wat losse attracties gedaan en rond 17:00 vertrokken richting Sizzler om heerlijk (veel) te gaan eten.
Daar had ik mij nu de hele dag al op verheugd en daar ging het mis en liet Tommie ons in de steek.
Het zal wel met de vermoeidheid te maken gehad hebben maar we kwamen overal behalve bij Sizzler.
Het is uiteindelijk een steakhouse geworden en van ellende heb ik maar een hamburger genomen..... en daar had ik eigenlijk helemaal geen trek in.


Nadat we thuis waren gekomen nog even heerlijk gezwommen en het bubbelbad op mijn vermoeide spieren gezet en met het laatste restje energie dit stukje geschreven.


Mel en Jolan slapen al en na de laatste punt van deze tekst ga ik dat ook doen, een goede nachtrust geeft weer voldoende energie voor een nieuwe dag!


Welterusten en tot morgen.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag en de foto's spreken voor zich. Wij delen je mening wat de shows betreft, ze zijn schitterend, maar er zou wel wat meer varietie in mogen.
    We zijn dan ook zeer benieuwd naar de neiuwe Killer Whale Show.
    Ik hoop dat Tom je toch nog een keer naar Sizzler weet je brengen, anders zou ik toch Annie is proberen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dagje SeaWorld gaatje ook niet in de kouwe kleren zitten. Maar na een goeie burger en nachtrust, kan je er vast weer tegenaan. en dan morgen naar de Sizzler, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er allemaal weer erg mooi uit.
    wij kunnen niet wachten dat we zelf weer naar seaworld mogen.
    maar hopen dat tom je morgen wel brengt waar je naar toe wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieverds,

    Wat een onwijs toffe foto's! Wij zijn er hier thuis erg jaloers om...natuurlijk.

    Neem aan dat Mels al helemaal onder de indruk is? hihi
    Super!
    Maar dat word voor jullie toch echt ietsje eerder naar bed gaan hoor, als sizzler niet zo makkelijk meer te vinden is hihi.Neem aan dat jullie dat vandaag opnieuw gaan proberen:D en ben dan ook helemaal benieuwd wat vandaag voor jullie op de planning staat:D

    Ik mis jullie
    dikke kus je nichie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja Peter,je wordt inderdaad een dagje ouder ;-)
    Je wordt niet voor nix de opa van GDI genoemd haha of wist je dat nog niet??

    Dus vanavond op tijd je bed in anders hou je het niet vol de komende weken..

    Ik ga vanmiddag op tijd weg, koffers inpakken en lekker op vakantie.. maar ik probeer vanuit egypte je blog te blijven lezen..

    Nog een geweldige vakantie en ik spreek je weer op het werk..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook wij delen je mening over Seaworld. Als we er zijn, zijn we onder de indruk, maar op de een of andere manier niet zo onder de indruk dat we er ieder jaar weer naar toe willen. Al lijkt het ons wel gaaf om de nieuwe Shamu show te zien. Nou, wie weet volgend jaar.

    Succes met de zoektocht naar Sizzler. Gaat jullie vast lukken om Tom de weg te wijzen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja die warmte vergt wel wat van een mens en dan heerlijk relaxen en afkoelen in de pool doet dan wonderen. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaan de jaartjes tellen...??? waar is nu die stoere Steve van gisteren opeens gebleven??
    Handig ook zo'n TomTom die er voor zorgt dat je eetlust vergaat...misschien heb je een gat in de markt voor de dieet industrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk verslag met dito foto's
    Bedankt weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om al die foto's van Sea World te zien. en natuurlijk van de One Ocean show, jullie hebben hem als 1 van de eerste gezien, toch bijzonder.
    Leuk verslag! groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's van Seaworld!!Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die kapot zijn naar een dagje park haha maar wel voldaan naar zo'n prachtige dag. wij moeten nog even geduld hebben voordat we gaan maar het is wel erg leuk om te lezen hoe andere mensen hun vakantie beleven Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie foto's. Wij gaan voor de eerste keer naar Orlando in november. Seaworld ga we dan ook bezoeken. Kijk er al naar uit, maar probeer er niet te veel van te verwachten. En brengt wat van die hoge temperatuur naar Belgiƫ... Hier stopt ons mooie weer deze week :(
    Nog veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fantastische impressie van jullie vakantie en wij zijn hier met zijn allen helemaal niet jaloers hoor, wij werken gewoon door!! Heel gaaf, geniet ervan en we volgen jullie op de voet.

    Groetjes Inge en de rest van al je dierbare collega's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een hele leuke dag hebben jullie gehad in Sea World, wij willen dit jaar ook de nieuwe Shamu show gaan bekijken.
    Hele leuke en mooie foto's!

    Bedankt weer voor een leuk verslag.

    Relax en geniet ze verder.

    Martin. Richard en Linda.

    BeantwoordenVerwijderen