HET AFTELLEN IS BEGONNEN


dinsdag 26 april 2011

Dag 3: Mam, Pap, wat is dat, is dat een aaarrrggghh!

Mel en Jolanda waren al vroeg wakker en ik schuifelde zo rond 07:15 aan bij de patio aan het zwembad.
Na een lekkere bak koffie werd zoals gebruikelijk het netbookje aangezet om de reacties te lezen.
Het is zo ongeveer een gezellig familieritueel geworden en ook dit keer weer hele leuke reacties waarvoor wij iedereen bedanken.

Zoals gebruikelijk begint onze dochter daarna rond het zwembad te schuifelen waarmee ze wil aangeven dat het nu toch wel tijd is om het zwembad in te gaan.
Terwijl Jolan en ik een teug van de koffie nemen, horen wij onze dochter zeggen, wat is dat nou in het water, is dat een sss..... slang!!??
Enigszins verbaasd kijken wij in het zwembad en verdomd.... in het zwembad dartelt vrolijk een slang van ongeveer 30cm door het water.
Toen kwam de uitdaging, hoe krijgen we die uit het zwembad.... daar sta je dan als man van de familie.
Hier moest ik toch wel mijn truckendoos opengooien want om nou zo'n ding met blote handen uit het water te vissen..... zo gek krijgen ze mij niet.
Na eerst wat voodoo, hypnose en een zwaar psychologisch gesprek waarbij het slangetje niet wilde luisteren moest toch het grovere werk hieraan te pas komen.
Gewapend met een schepnet, waarmee je normaal de bladeren uit het zwembad vist, ging ik als een Steve Irwin het gevecht met het slangetje aan.
In alle consternatie was er helaas geen fotocamera voorhanden, dus daar zullen jullie toch wat beeldvorming voor moeten verzinnen ;)
Poging 1 mislukte en het slangetje leek aan de winnende hand, maar ja... om nou 3 weken met zo'n beest in het zwembad te blijven, daar viel met de vrouwen niet over te praten.
Gelukkig lukte poging twee waarbij buiten het zwembad met een flinke zwieperd het slangetje het bos in geslingerd werd.
Gevolg was wel dat onze dochter deze ochtend nog niet zo'n behoefte had aan zwemmen.
nb. ik had voor de blog graag willen vermelden dat het een slang van 1 meter was, maar dit kwam bij zowel Jolan als Mel niet door de censuur heen.

Steve Irwin the II (After action foto)
Eind van de ochtend moesten we nog wat administratieve zaken afhandelen bij het managementbureau van het villapark in Clermont.
Aangezien het nog prachtig weer was en wij niet wisten hoe laat die 'isolated thunder storm' zou beginnen zijn we toen maar direct doorgereden naar de 'Congo River Golf'  aan de Int. Drive.
DIt midgetgolf-terrein is prachtig aangelegd op verschillende hoogteniveaus met watervallen en rotsen. Hierbij zeggen foto's meer dan woorden.

Waishetballetjenou???



Ook dit is een baan, kijk maar naar de volgende foto!


Geen baan voor mensen met hoogtevrees




Daarna nog wat boodschappen bij de Publix, want we eten sla met gebakken aardappeltjes en karbonade en Mel eet lasagna. 
Bij thuiskomst giet het pijpenstelen en 5 minuten later is er weer heerlijke zonneschijn, hoezo contrast?


Het plenst...

... 5 minuten later schijnt de zon
Verder zwemmen en lezen we nog wat en aan het eind van de middag, zo rond 16:30  horen we het eerste gerommel van onweer, waarbij er één flinke klap bijzit.
Ik hoor het vanuit de slaapkamer want ik was even een uurtje weggezakt, zal de leefijd zijn.
Morgen staat het eerste park op de planning... Seaworld.
Hopelijk zien we daar dan prachtige shows zonder slangen want ik was niet van plan mijn schepnet mee te nemen.

En o ja.... aan het begin van de avond kregen we aan het zwembad nog bezoek van een wasbeer, het was een echte dierendag.


Tot morgen en groetjes vanuit een warm en soms vochtig Orlando.

18 opmerkingen:

  1. argh.. een slang, wij dachten dat het gaas deze beesten nou juist tegen hield.
    gelukkig heeft jullie 'Steve' het probleem vakkundig opgelost!
    Heel veel plezier in Seaworld.
    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat ik het blog volgde van Dr Doolittle...
    Ik kan me zo voorstellen dat je elke ochtend eerst even goed rondspeurt voordat je een spontane duik in het zwembad neemt;-)
    Gewaagd ook om in die hitte te gaan minigolfen maar wat zijn die banen toch mooi, misschien leuk om ook een 's avonds te gaan, dan is alles zo mooi verlicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slang, Wasbeeer, waar zijn die lieve kleine gekko's en salamandertjes gebleven???? Ik had ook het idee dat de afrastering dat soort dingen wel tegen zou houden, hebben jullie er een katten luikje inzitten ofzo hahaha.
    De Congo River Midgetgolf ziet er super uit, daar kunnen ze hier in nederland nog een puntje aan zuigen (heb je het balletje nog gevonden;))
    Veel plezier morgen in Sea World!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag foto van de wasbeer in dat schepnetje......Wat is de natuur toch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha , ik heb ze ook wel eens gevangen..
    Jullie hebben het heeerlijk !!

    Mooie foto's overigens Peter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer "Steve" dat je niet op het blog mocht vermelden dat de slang 1 meter lang was.
    Wel een heldhaftige daad hoor!

    De midgetgolfbanen zijn erg leuk daar, wij doen er ook altijd één of twee.
    Heel veel plezier in Sea World.

    Groeten van Martin, Richard en Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oké en bedankt voor het delen van het dieren verhaal. Ook ik heb altijd gedacht dat dat gaas er stond om dit soort ongewenste gasten buiten te houden !?

    Hoe dan ook, gelukkig hebben jullie een 1e klas slangenbezweerder bij je en was de gast snel verwijderd. Nu maar hopen dat hij/zij door heeft dat hij/zij niet welkom is in jullie zwembad.

    Have a fun day @ Seaworld !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, mooi verslag van deze dag, een echte relax vakantiedag op de slang na ;-) ! Veel plezier straks in Seaworld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha nou dat was weer een dag!
    miss snoepie versus slang! ahahahah!
    en het ziet er zo te zien weer erg gezellig uit!
    nog veel plezier in Seaworld.
    nou ik zie morgen wel weer verder!

    xxx Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is ff schrikken een slang in het zwembad!Fijn dat er nog stoere mannen zijn hahaha.. Leuke verslag van vandaag. Blijft altijd leuk om te doen, midgetgolven! Veel plezier in Seaworld!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Steve, Terri en Bindi Sue

    Wat is er al een hoop gepost. Gelukkig werk ik bij GDI en heb ik dus alle tijd om mezelf even bij te lezen... eeh ik bedoel ik heb het erg druk (je weet nooit of de baas meeleest)

    Ben wel jaloers hoor.. Een eigen villa met zwembad, gaming room en last but not least een luxe car...

    Veel plezier in seaworld en kijk uit voor roggen.. Steve Irwin en roggen gaan niet zo goed samen heb ik mij laten vertellen ;-)

    Groetjes
    Ray

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai een slang in het zwembad! Gelukkig is die er weer uit. Ik zou echt in paniek zijn met zo'n beest in het zwembad. Hopelijk heeft jullie dochtertje geen te grote schrik gekregen. Ben benieuwd naar jullie verslag van seaworld! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We weten hoe je je voelt wij hadden er verleden jaar een voor de deur van onze villa toen we thuis kwamen en hij wilden niet weg
    Veel plezier in Seaworld wij waren er gisteren
    Gerrit &Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een slang ... jaja was zeker een tuinslang. Aangezien er geen hard bewijs is door middel van foto's kan het hier natuurlijk ook gaan om een opgelopen zonnesteek.
    Aan de foto's te zien vermaken jullie je nog prima aan jullie zwembad. Moeten we al een groot gat gaan graven in jullie tuin. Bij terug komst willen jullie natuurlijk niets anders meer dan een zwembad voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een helden daad van onze eigen Steve Irwin, grote klasse.
    Voor mij het teken om voor het te water gaan het zwembad te controleren, Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat slangenverhaal is zonder foto's toch ineens een stuk minder geloofwaardig... Jullie laten ons wel meegenieten van een heerlijke hamburger en een paastaart, maar de slang krijgen we niet te zien, dat vinden we wel jammer ;-).

    Heel veel plezier in jullie eerste park; Seaworld! Geniet er lekker van en we lezen jullie verslag morgen graag! Heerlijk om te lezen!

    greetz, Ramon en San

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeps, een slang in het zwembad?
    Lijkt mij helemaal niets.
    Veel plezier in Seaworld.

    BeantwoordenVerwijderen