HET AFTELLEN IS BEGONNEN


zondag 31 oktober 2010

Onzekerheden omtrent vliegmaatschappij Martinair (deel 2)

Dit waren me de weekjes wel zeg.

Toen ik de eerste keer belde met Martinair wist de betreffende dame aan de telefoon mij te vertellen dat ik wel kon annuleren, maar dat wij ons geld niet terug zouden krijgen omdat het zogenaamde non-refundable tickets betrof.
Onderzoek leerde mij inmiddels dat, nu het toch zeker geen directe vlucht zou worden, British Airways op basis van prijs, overstap- en vluchttijden voor ons het aantrekkelijkst zou zijn.


In de rest van de week heb ik het florida-forum bestookt met vragen hieromtrent en afgelopen vrijdag weer gebeld met Martinair.
De dame die ik nu aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat het alternatief bekend was en zoals verwacht zou de overstap op Detriot zijn met de maatschappij Delta Airlines.
Tevens gaf zij aan dat ik probleemloos kon annuleren en tijdens ons gesprek kreeg ik de bevestiging van annulering netjes via de email binnen.
Het geld werd 5 dagen later keurig op onze rekening overgeschreven.
Inmiddels hebben wij geboekt bij Britisch Airways via de site www.atp.nl.


Na een check met onze villa eigenaren hebben we tevens besloten om vrijdag 22 april te vertrekken i.p.v. zaterdag 23 april en de terugreis zal ook een dag eerder zijn (vrijdag 13 mei).
Voordeel voor ons is dat onze dochter dan 1 extra dag heeft om haar Jet-lag te verwerken voordat ze weer naar school moet.

Zo dit was weer even een korte update.
In november heb ik alweer genoeg stof om te vermelden en hoop dat ik jullie dan weer kan laten meegenieten van onze vakantie-perikelen!




2 opmerkingen:

  1. Dat heb je goed geregeld, gewoon in vastbijten, en ik vind het een hele goede keuze.

    Nog heeel veel voorpret toegewenst hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk jullie blog en voorbereidingen te volgen, ook om ideeen voor ons zelf op te doen. Vorig jaar voor het eerst naar Florida geweest, deze zomer gaan we voor de 2e x, o.a. ook 11 dagen naar Davenport.

    Veel plezier met plannen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen